Chcete zarábať na Facebooku? Pracujte večer a v nedeľu

Autor: Filip Struhárik | 2.10.2011 o 21:20 | (upravené 30.10.2012 o 11:53) Karma článku: 10,69 | Prečítané:  15785x

Ak chcete robiť účinný marketing svojej firmy na Facebooku, mali by ste byť online v čase, kedy je na webe najviac ľudí. Pracovať by ste teda mali každý deň po 18. hodine a aj v nedeľu.

Prime-time je aj na webe

Z údajov Ataxo Social Insider, ktoré vo svojej prezentácii využil Josef Šlerka, môžeme ľahko vyčítať, kedy to na slovenskom Facebooku žije. Ráno aktivita užívateľov postupne rastie, poobede sa drží na vyrovnanej úrovni a od 18. hodiny začína na Facebooku prime-time. Ľudia sú online a počet príspevkov presahuje 3 milióny za hodinu.


Počet príspevkov užívateľov podľa hodín

Túto skutočnosť nedostatočne využívajú administrátori facebookových stránok. Aktívni sú ráno po príchode do práce a v čase od 15-16. Potom odchádzajú z práce a slovenské stránky na Facebooku pomaly zaspávajú, hoci by sa skôr mali uchádzať o pozornosť ľudí, ktorí trávia večery na nete.


Počet príspevkov FB stránok podľa hodín

Práca v nedeľu? KDH sa nepoteší

Pri pohľade na nižšie uvedený graf vidíme aktivitu Slovákov na Facebooku počas týždňa. Po silnejšom pondelku počet zverejnených príspevkov postupne klesá, ale až do štvrtku nie sú rozdiely nijak priepastné. V piatok však dochádza k výraznému prepadu a v sobotu slovenský Facebook takmer spí. Naopak, nedeľa je najsilnejším dňom v týždni.


Počet príspevkov užívateľov podľa dní

Naproti tomu, administrátori Facebook stránok fungujú inak. Ako ukazuje Josef Šlerka, v pracovných dňoch je ich aktivita pomerne vyrovnaná, avšak na víkend dochádza k výraznému útlmu. Práve v prípade nedele to je škoda, lebo počet príspevkov s vysokým počtom lajkov (50+) je značný. Skutočnosť, že nedeľa je najaktívnejším dňom na slovenskom Facebooku, by nemala byť marketérmi prehliadaná. Mali by teda pracovať aj v nedeľu. Ak si teda nechcú uplatniť výhradu vo svedomí.


Počet príspevkov FB stránok podľa dní

Zaujímavé sú aj údaje o tom, aké príspevky získavajú najviac lajkov: na prvom mieste sú statusy (v priemere 64 lajkov), nasledované fotkami (30) a videami (25). Najslabšie funguje postovanie odkazov na stránky (18). V počte získaných komentárov je rebríček rovnaký, sila statusov je ale ešte vyššia. Aj preto Šlerka odporúča marketérom využívať statusy – najlepšie ak nie sú dlhšie ako 100 znakov.

Viac o slovenskom používateľovi Facebooku a jeho správaní sa dozviete v tejto prezentácii:

Prednáška Josefa Šlerku bola súčasťou prvej slovenskej konferencie o Facebooku InternetRulezz 2011 – All about Facebook, ktorá sa uskutočnila 28. septembra 2011 na pôde bratislavskej Ekonomickej univerzity.

Keďže záver tohto článku je zhrnutý už v jeho titulku, nebudeme to naťahovať. Dodám len, že bol napísaný v nedeľu večer. A nie je to náhoda ;)

Čitajte tiež: Martinus.sk zvláda komunikáciu na Facebooku najlepšie


Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?