reklama

To, čo ľudia zdeľajú na Facebooku, často ani poriadne nečítajú

Pulitzerove ceny. Ďalšie médiá, ktoré už nemajú nervy s internetovými diskusiami. Zaujímavý online kurz. Aký bol tento týždeň vo svete nových médií?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Existuje vzťah medzi množstvom získaných Pulitzerových cien a komerčným úspechom novín? Sú čitatelia priťahovaní k médiám, ktoré prinášajú kvalitnú žurnalistiku? Tieto otázky si položil Nate Silver, šéfredaktor magazínu FiveThirtyEight. Zistil, že predaj takmer všetkých amerických novín klesá, ale tie, ktoré mali viac víťazov a finalistov, sú na tom lepšie.

"Môže to byť tak, že komerčne úspešné noviny si môžu dovoliť investovať do kategórií, ako je napríklad investigatívna žurnalistika - to znamená, že počet predaných výtlačkov novín predpovedá úspech na odovzdávaní Pulitzerových cien," píše.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

###

Ako to vyzerá, keď sa šéfovia nemeckých médií vyberú do Silicon Valley? Vydavateľstvo Axel Springer zobralo svojich manažérov na trojdňový výlet do Silicon Valley.

"Nielen žurnalistika musí byť v srdci našej korporátnej identity, ale aj technologická spôsobilosť by sa mala stať neoddeliteľnou súčasťou aktivít našej spoločnosti. Obchodné oddelenie a odborníci na IT by mali pracovať spoločne," napísal Tilmann Knoll. Viac vo videu:

###

To, čo ľudia na sociálnych sieťach zdeľajú, nemusia v skutočnosti aj pozorne čítať. Tony Haile, šéf spoločnosti Chartbeat, sa pozrel na to, koľko času ľudia strávia na príspevkoch, ktoré zdieľajú. Zistil, že to, čo šírime medzi virtuálnych priateľov, často čítame len veľmi krátko. Viac zaujímavých grafov o tom, ako funguje obsah na webe, nájdete v článku na Contently.com.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

###

Americký denník Chicago Sun-Times dočasne zrušil diskusie na svojom webe, a to dovtedy, kým v redakcii neprídu nato, ako z nich urobiť menej škaredé miesto na svete.

Ricardo Bilton sa vo svojom článku zamýšľa, prečo niektorí vydavatelia rušia komentáre pod článkami. K téme sa vyjadruje aj Mathew Ingram, ktorý už tradične tvrdí, že diskusie na webe majú svoju hodnotu, a preto by sa médiá mali snažiť zlepšiť ich úroveň.

Doktorand Jeff Swift vidí riešenie v troch kľúčových slovách: reputation, moderation a organization. Spoločnosť Livefyre zas vidí možnosť rozvíjať relevantné diskusie formou poznámok na okraji strany (sidenotes). Viac vo videu:

SkryťVypnúť reklamu
reklama

###

Journalist is not something you are, but is rather something that you do. Na svete je ďalšie súdne rozhodnutie, ktoré podporuje názor, že netreba chrániť novinárov, ale radšej ľudí, ktorí robia novinárčinu. A teda aj blogerov. Viac na Gigaom.com.

###

New York Times robil rozhovor so šéfom Facebooku Markom Zuckerbergom.

###

Prečo potrebujete responzívny web? Lebo Samsung. (via Luke Wroblewski)

Obrázok blogu

###

Tento týždeň začal free online kurz s názvom Community Journalism. Bude bežať najbližších päť týždňov a vyučuje ho Richard Sambrook, ktorý 30 rokov pracoval pre BBC a dnes je profesorom žurnalistiky na Cardiff University.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

###

Zaujímavé čítanie na tento týždeň: 60-stranová e-book s názvom Moving the Newsroom: Post-Industrial News Spaces and Places, ktorú si môžete zadarmo stiahnuť vo formáte pdf.

Filip Struhárik

Filip Struhárik

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Dnes novinár v denníku N. Predtým som bol projektový manažér SME.sk. Zaujímam sa o online médiá a inovácie v žurnalistike. Na tomto blogu vyjadrujem názory výlučne vo svojom mene. Zoznam autorových rubrík:  Týždeň v nových médiáchMédiáSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu