To, čo ľudia zdeľajú na Facebooku, často ani poriadne nečítajú

Autor: Filip Struhárik | 20.4.2014 o 20:32 | (upravené 20.4.2014 o 21:28) Karma článku: 11,61 | Prečítané:  5324x

Pulitzerove ceny. Ďalšie médiá, ktoré už nemajú nervy s internetovými diskusiami. Zaujímavý online kurz. Aký bol tento týždeň vo svete nových médií?

Existuje vzťah medzi množstvom získaných Pulitzerových cien a komerčným úspechom novín? Sú čitatelia priťahovaní k médiám, ktoré prinášajú kvalitnú žurnalistiku? Tieto otázky si položil Nate Silver, šéfredaktor magazínu FiveThirtyEight. Zistil, že predaj takmer všetkých amerických novín klesá, ale tie, ktoré mali viac víťazov a finalistov, sú na tom lepšie.

"Môže to byť tak, že komerčne úspešné noviny si môžu dovoliť investovať do kategórií, ako je napríklad investigatívna žurnalistika - to znamená, že počet predaných výtlačkov novín predpovedá úspech na odovzdávaní Pulitzerových cien," píše.

###

Ako to vyzerá, keď sa šéfovia nemeckých médií vyberú do Silicon Valley? Vydavateľstvo Axel Springer zobralo svojich manažérov na trojdňový výlet do Silicon Valley.

"Nielen žurnalistika musí byť v srdci našej korporátnej identity, ale aj technologická spôsobilosť by sa mala stať neoddeliteľnou súčasťou aktivít našej spoločnosti. Obchodné oddelenie a odborníci na IT by mali pracovať spoločne," napísal Tilmann Knoll. Viac vo videu:

###

To, čo ľudia na sociálnych sieťach zdeľajú, nemusia v skutočnosti aj pozorne čítať. Tony Haile, šéf spoločnosti Chartbeat, sa pozrel na to, koľko času ľudia strávia na príspevkoch, ktoré zdieľajú. Zistil, že to, čo šírime medzi virtuálnych priateľov, často čítame len veľmi krátko. Viac zaujímavých grafov o tom, ako funguje obsah na webe, nájdete v článku na Contently.com.

###

Americký denník Chicago Sun-Times dočasne zrušil diskusie na svojom webe, a to dovtedy, kým v redakcii neprídu nato, ako z nich urobiť menej škaredé miesto na svete.

Ricardo Bilton sa vo svojom článku zamýšľa, prečo niektorí vydavatelia rušia komentáre pod článkami. K téme sa vyjadruje aj Mathew Ingram, ktorý už tradične tvrdí, že diskusie na webe majú svoju hodnotu, a preto by sa médiá mali snažiť zlepšiť ich úroveň.

Doktorand Jeff Swift vidí riešenie v troch kľúčových slovách: reputation, moderation a organization. Spoločnosť Livefyre zas vidí možnosť rozvíjať relevantné diskusie formou poznámok na okraji strany (sidenotes). Viac vo videu:

###

Journalist is not something you are, but is rather something that you do. Na svete je ďalšie súdne rozhodnutie, ktoré podporuje názor, že netreba chrániť novinárov, ale radšej ľudí, ktorí robia novinárčinu. A teda aj blogerov. Viac na Gigaom.com.

###

New York Times robil rozhovor so šéfom Facebooku Markom Zuckerbergom.

###

Prečo potrebujete responzívny web? Lebo Samsung. (via Luke Wroblewski)

###

Tento týždeň začal free online kurz s názvom Community Journalism. Bude bežať najbližších päť týždňov a vyučuje ho Richard Sambrook, ktorý 30 rokov pracoval pre BBC a dnes je profesorom žurnalistiky na Cardiff University.

###

Zaujímavé čítanie na tento týždeň: 60-stranová e-book s názvom Moving the Newsroom: Post-Industrial News Spaces and Places, ktorú si môžete zadarmo stiahnuť vo formáte pdf.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?