Ako sa veľké svetové médiá starajú o svoj Facebook a Twitter?

Autor: Filip Struhárik | 1.6.2014 o 15:06 | (upravené 1.6.2014 o 23:34) Karma článku: 6,30 | Prečítané:  2381x

Prečítajte si týždenný prehľad toho najzaujímavejšieho zo sveta (nových) médií.

V bežný deň zverejní Wall Street Journal na webe 500 až 600 článkov. Redakcia zamestnáva social media editorov v pobočkách v New Yorku, Londýne a Hong Kongu, aby zaujímavý obsah šírili na sociálnych sieťach 24 hodín denne. No z viac ako 80 účtov, ktoré americký denník na Twitteri má, sú len dva spravované editormi manuálne. Ostatné sú viac-menej len prúdom automaticky zverejňovaných príspevkov.

V aktuálnom článku na Nieman Journalism Lab sa dozvedáme, ako sa o sociálne siete starajú veľké médiá: ABC News, Associated Press, CNN, NBC News, The New York Times, USA Today a spomínaný Wall Street Journal.

Vo všeobecnosti platí, že príspevky, ktoré píšu ľudia, sú na sociálnych sieťach úspešnejšie ako tie, ktoré sú len automaticky zverejnené. Automatické postovanie má ale svoje výhody: rýchlosť, spoľahlivosť, menej investovaného času a peňazí.

Americké NPR vyskúšalo pár dní tweetovať ručne a prvé výsledky sú vynikajúce: za prvých päť dní sa zvýšila návštevnosť z ich Twitter účtu o 45 percent. Každý deň získali v priemere o 122 nových followerov viac ako týždeň predtým.

Od pondelka do stredy skúšali tweetovať každých 8-10 minút, vo štvrtok a piatok raz za 20 minút. Na blogu priznávajú, že budú hľadať spôsob, ako zabezpečiť niekoho, kto bude tweetovať na plný úväzok.

Na Slovensku nevyužíva Twitter kritická masa ľudí, aj preto tam @denniksme využíva najmä automatické zverejňovanie najdôležitejších správ dňa. Na Facebooku sme omnoho aktívnejší. Máme viac ako 70 stránok, o ktoré sa starajú samotní editori a redaktori.

###

Ako sa Twitter mení počas veľkých spravodajských udalostí? Súkromné rozhovory idú do úzadia, pozornosť sa sústredí na elity.Aspoň to vyplýva z výskumu, ktorého výsledky boli zverejnené pred pár dňami.

Výskumníci skúmali 290 miliónov príspevkov, ktoré na mikroblogovacej sieti Twitter napísalo viac ako 193-tisíc ľudí. Porovnávali ich správanie v "normálnej dobe" a počas hlavných politických diskusií pred americkými prezidentskými voľbami v roku 2012.

Zistili, že počas veľkých plánovaných mediálnych udalostí vzniká nielen väčšie množstvo tweetov, ale dochádza tiež k značnému poklesu komunikácie medzi používateľmi. Veľká časť pozornosti sa sústredí na známe osobnosti na Twitteri. Téme sa v článku venuje aj Joshua Benton.

Keď už je reč o Twitteri: podľa predpovedí by služba mohla mať do roku 2018 až 400 miliónov používateľov. Tento rok by ich počet mal stúpnuť o 24,4 percenta. Viac informácií

###

Nová vlna v českých médiách. Po tom, ako Andrej Babiš kúpil vydavateľstvo Mafra (jún 2013), vytvárajú odídenci dve nové médiá: echo24.cz a reportermagazin.cz. Šéfujú im Dalibor Balšínek a Robert Čásenský, ktorí sa tento týždeň stretli v diskusii v Brne.

Témou bola nová vlna v médiách. Nedozviete sa veľa, ale esenciu toho, čo sa v Česku deje a o čom sa tam diskutuje, z tohto videozáznamu dostanete.  

###

"Mal som pocit, že nástroje určené na blogovanie sa desať rokov nijak nevyvinuli," vraví Evan Williams. Jeho názor sa rozhodne oplatí počúvať. Založil a neskôr spoločnosti Google predal systém Blogger.com, potom spoluzakladal Twitter a dnes pracuje na blogovacej platforme Medium.com. Vlastne celý život vytvára nástroje, vďaka ktorým môžu ľudia šíriť svoje názory a pocity.

Spomínaný projekt Medium.com je známy najmä tým, že články v ňom vytvorené sú vizuálne veľmi pekné a autor pri tvorbe zažívajú iný (lepší) pocit z editora obsahu. "The content management system is destiny," píše David Carr.

Na Medium.com vznikne 1000 až 1200 článkov denne, väčšinu z nich píšu amatéri. "Chceli sme vytvoriť systém, vďaka ktorému sa tie najlepšie myšlienky a príbehy dostanú k najväčšiemu publiku," vraví Williams. "Chceli sme vytvoriť miesto, kde na kvalite záleží."

V skratke

  • Spoločnosť Piano získala nového investora z Rakúska, centrálu sťahuje do Viedne. Podľa informácií iHned.cz je výška investície približne pol milióna eur. Peniaze chce firma použiť na expanziu do nemecky hovoriacich krajín. Už funguje v Nemecku, rozšíriť sa chce aj do Rakúska a Švajčiarska.
  • V Česku vznikol prvý publicistický videokanál DVtv. Stoja za ním bývalí elitní moderátori Českej televízie Daniela Drtinová a Martin Veselovský.
  • Minulý týždeň sa začal bezplatný online kurz dátovej žurnalistiky. Tí, ktorých téma zaujíma, ale nemajú čas sa kurzu zúčastniť, si môžu čítať poznámky Dávida Tvrdoňa. Zoznam ďalších zaujímavých kurzov pre (budúcich) novinárov nájdete tu.
  • Britský Guardian začiatkom mája redizajnoval celý web, tento týždeň predstavil úplne novú mobilnú aplikáciu pre Androidy a iOS.
  • Inovujeme sa len veľmi pomaly, tvrdí interná analýza, ktorá unikla z redakcie New York Times. Podľa tohto dokumentu by sa mali Timesy viac inšpirovať startupmi a médiami ako Buzzfeed a Huffington Post. To je ale nesprávny pohľad, píše Jessica E. Lessin.
  • 20 percent Európanov vôbec nepoužíva internet, vyplýva to z údajov Eurostatu. Slovensko dopadlo v tejto štatistike veľmi dobre. U nás nepoužíva internet len 15 percent ľudí, a tak sme skončili na 9. mieste. 
  • Český a slovenský Instagram má zhruba 200-tisíc používateľov, odhaduje Josef Šlerka, riaditeľ Social Insider. 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?